Heroes of Might and Magic V
![]()
Heroes of Might and Magic V je pátým pokračováním slavné počítačové fantasy herní série Heroes of Might and Magic. Vývoje se ujal ruský tým Nival Interactive, pod dohledem francouzského vydavatele Ubisoftu. Hra vyšla v květnu 2006 (přesněji 19.5.) a v ČR až 6.6.2006. Distributorem hry se v ČR stala společnost CD Projekt, která vydávala i předchozí dva díly, a hra se prodává kompletně v češtině včetně profesionálního dabingu. Později byly vydány dva datadisky: Hammers of Fate a Tribes of the East. LegendaSurovinyZlato
Schopnosti
Magické škody
Ovládání magických dovednostíPři seslání kouzla se často jeho účinek odvíjí od ovládání dané magické školy sesílatele, hrdiny nebo jednotky. To je reprezentováno následujícími ikonami:
Příklad: Kouzlo Spravedlivá moc je z magie světla a zvyšuje útok cíle. Pokud sesílatel kouzla nemá žádnou znalost dovednosti Magie světla, poté zvýší kouzlo útok o 3. Nicméně pokud má expertní úroveň v Magii světla, tak kouzlo zvýší útok cíle o 12. Schopnosti a dovednostiKaždá rasa má své speciální schopnosti, které je třeba při hraní využít. Hrdinové mají možnost se při postupu na další úrovně nebo navštívením některých budov na mapě dobrodružství naučit dovednostem, kterých může znát nejvýše pět + ještě jednu rasovou dovednost, kterou disponují všichni hrdinové spadající pod danou rasu. Každá dovednost je dále rozvíjena ve specifických schopnostech, z kterých může hráč vybírat.
Magie světlaumožňuje hrdinovi seslat kouzla z třídy magie světla 3.,4. a nakonec 5. kruhu. Kouzla magie světla 1. a 2. kruhu jsou s každou další úrovní této dovednosti silnější. Magie temnotytotéž s magií temnoty Magie přivolávánítotéž s magií přivolávání Destruktivní magietotéž s destruktivní magií Kouzelnictvízrychluje rychlost kouzlení hrdiny při boji o 10 %, 20 % a nakonec 30 % Obranasnižuje se poškození utrpěné jednotkami od nepřátel o 10 %, 20 % a nakonec 30 % Útokzvyšuje se poškození ovládaných jednotek hrdiny o 5 %, 10 % a nakonec 15 % Štěstípřidá armádě ke štěstí +1, +2 a nakonec +3. Vedenípřidá armádě k morálce +1, +2 a nakonec +3. Logistikazvyšuje dosah pohybu hrdiny po mapě dobrodružství o 10 %, 20 % a nakonec 30 % Osvíceníhrdina obdrží +1 k jedné ze svých základních vlastností (síla, obrana,...) za každou ze 4, 3 a nakonec ze 2 úrovní a navíc obdrží bonus +5 %, +10 % a nakonec +15 % k získaným zkušenostem. Válečné strojehrdinou ovládané válečné stroje jsou silnější, mají větší výdrž, sílu, obranu i přesnost.
KouzlaKaždý hrdina se může, i bez znalosti dané školy magie, naučit kouzla 1. a 2. kruhu.
V Heroesech V existují čtyři základní druhy magie (magie přivolávání, temnoty, světla a destruktivní) a 1 "zvláštní" druh magie, tedy magie cestovní.
RasyVe hře je celkem šest ras: Akademie, Lidé, Hvozd, Kobka, Nekropole a Peklo. V datadiscích byly přidány ještě dvě další rasy: Pevnost a Tvrz.
Akademie
Azyl - Lidé
Hvozd - Sylvan
Kobka
Nekropole - Nekropolis
Peklo
|
|||||
© 2011 DeadKarlos. Všechna práva vyhrazená. Heroes of Might & Magic, Heroes, HoMM |