|
Heroes IV - Dovednosti - Dovenosti jednotek
 |
Trojhlavý útok - Všichni nepřátelští bojovníci stojící nalevo, napravo a před útočníkem jsou napadeni současně.
Jednotky: Kerberos. |
 |
Stárnutí (Kouzlo Smrti) - Napadený nepřítel může být dočasně postižen stárnutím. Škody, které způsobuje, pak budou o 25% nižší, jeho obrana klesne o 20% a rychlost a pohyb se sníží o 50%.
Jednotky: Duch. |
 |
Obloukový útok dechem (Ohnivý Útok) - Tato jednotka útočí výbuchem ohně, který může vybuchnout za nepřátelským cílem.
Jednotky: Megadrak - datadisk 1 WoW. |
 |
Plošný účinek - Střelba daného bojovníka zasáhne všechny bytosti - přátelské i nepřátelské - v dané oblasti.
Jednotky: Kyklop. |
 |
Berserk - Bojovník musí v každém kole útočit nebo se přemístit - nemůže čekat, přičemž je imunní na všechny druhy strachu.
Jednotky: Berserker, Frenzied Gnasher. |
 |
Připoutání - Bojovník sváže toho nepřítele, kterého se naposled dotkl horními končetinami. Spoutaný nepřítel se nemůže hnout z místa, avšak může i nadále útočit, odvracet údery i čarovat. Škodlivost jeho útoků je však poloviční než normálně. Spoutání bude zrušeno též tehdy, jestli se útočník přesune jinam.
Jednotky: Kudlanka. |
 |
Slepota (Kouzlo Řádu) - Bojovník má šanci svého protivníka při útoku oslepit.
Jednotky: Jednorožec. |
 |
Blokování - Bojovník má šanci zcela odrazit jakýkoliv útok - ať už zblízka, zdálky či plošný.
Jednotky: Minotaur. |
 |
Krvežíznivost (Kouzlo Chaosu) - Bojovník může použít kouzlo krvežíznivost, které patří do kouzel chaosu.
Jednotky: Zlobří mág. |
 |
Bonusy na moři - Tento bojovník působí větší škody a je rychlejší, pokud bojuje na palubě lodi. Také jeho obranyschopnost před střelbou a útokem zblízka se přitom zvýší.
Jednotky: Pirát. |
 |
Ohnivý dech (Ohnivý Útok) - Tento bojovník chrlí oheň. Ohnivý dech může ublížit i bojovníkům stojící přímo za plánovaným cílem - a to jako nepřátelským, tak i přátelským.
Jednotky: Černý drak, Fénix. |
 |
Chráněnec chaosu - Bojovník získá 50% odolnost proti kouzlům chaosu a proti vyznavačům chaosu vzroste jeho obrana proti útokům zblízka a zdálky o 50%.
Jednotky: Titán. |
 |
Napadení - Bojovník působí větší škody, pokud útočí z větší vzdálenosti (s rozběhem).
Jednotky: Šampion, Temný rytíř. |
 |
Ledový útok - Bojovník útočí chladem, takže bytosti obdařené odolnosti vůči chladu snášejí jeho útok lépe než ostatní.
Jednotky: Ledový démon, Vodní elementál. |
 |
Odolnost vůči ledu - Bojovník je imunní vůči všem kouzlům chladu a je odolnější vůči všem typům útoků chladu.
Jednotky: Ledový démon, Vodní elementál. |
 |
Prokletí (Kouzlo Smrti) - Při útoku sešle kouzlo Prokletí.
Jednotky: Mumie. |
 |
Chráněnec smrti (Kouzlo Smrti) - Bojovník získá 50% odolnost proti kouzlům smrti a proti vyznavačům smrti vzroste jeho obrana porti útokům z blízka a dálky o 50%.
Jednotky: Křižák, Mnich. |
 |
Devouring - Při útoku mají šanci sežrat protivníka.
Jednotky: Vodní nestvůra. |
 |
Elementál - Elementálové jsou imunní vůči některým kouzlům (nelze je například otrávit), která účinkuje pouze na běžná živoucí stvoření.
Jednotky: Vzdušný elementál, Zemský elementál, Ohnivý elementál, Vodní elementál, Chrlič. |
 |
Strach (Kouzlo Smrti) - Tento bojovník vyšle současně se svým útokem vlnu strachu, která nedovolí jeho protivníkovi vyrazit k protiútoku. Bezprostředně po útoku uteče vystrašený nepřítel o kousek dál.
Jednotky: Kostěný drak. |
 |
Ohnivý útok - Bojovník útočí ohněm, takže bytosti obdařené odolnosti vůči ohni snášejí jeho útok lépe než ostatní.
Jednotky: Efrít, Ohnivý elementál. |
 |
Odolnost vůči ohni - Bojovník je imunní vůči všem kouzlům ohně a je odolnější vůči všem typům útoků ohněm.
Jednotky: Efrít, Ohnivý elementál, Fénix. |
 |
Ohnivý štít (Kouzlo Chaosu) - Při boji je bojovník obklopen ohnivou stěnou, která zraňuje všechny útočící nepřátele, nezávisle na bojovníkově normálním útoku.
Jednotky: Efrít. |
 |
První úder - Při boji z blízka zaútočí bojovník dříve, než se jeho protivník zmůže na protiúder.
Jednotky: Kudlanka, Šampion, Nomád, Bílý tygr, Dračí golem. |
 |
Létání - Bojovník je schopen přeletět překážky, hrdiny, ostatní bojovníky a městské stavby.
Jednotky: Ďáblík, Duch, Upír, Kostěný drak, Efrít, Černý drak, Vzdušný elementál, Kudlanka, Anděl, Harpyje, Hromový pták, Skřítek, Gryf, Pohádkový drak, Fénix, Pozorovatelé, Chrlič, Džin. |
 |
Štěstí (Kouzlo Přírody) - Bojovník může použít kouzlo štěstí, které patří do magie přírody.
Jednotky: Chaun. |
 |
Útok ledem (Kouzlo Řádu) - Bojovník má při útoku určitou šanci svého protivníka na dvě následující kola zamrazit do ledového kvádru.
Jednotky: Ledový démon. |
 |
Obrobijce - Obrobijce působí bytostem 4. úrovně větší škody než ostatním.
Jednotky: Hobit. |
 |
Řecký oheň (Ohnivý Útok) - Tato jednotka dovoluje střílet na dálku na všechny cíle, přátelské nebo nepřátelské bízko cíle se smrtícím ohněm.
Jednotky: Katapult. |
 |
Hypnotize (Kouzlo Řádu) - Při útoku požívají kouzlo Hypnóza, která má šanci převést jednotku pod svojí kontrolu na jedno kolo.
Jednotky: Mořská panna. |
 |
Imunita proti magii - Tento bojovník je zcela imunní vůči všem formám kouzel, ať už je seslali spojenci či nepřátelé.
Jednotky: Černý drak, Frenzied Gnasher. |
 |
Imuní vůči vizuálním útokům - Přirozeně slepé stvoření jsou imunní vůči vizuálním ůtokům. Veškeré schopnosti a kouzla, které mají vliv na vidění (jako Slepota), na ně nefungují.
Jednotky: Troglodyt. |
 |
Nehmotný - Obrana bojovníka vůči útoku zblízka i střelbě vzroste o 100%.
Jednotky: Duch, Vzdušný elementál. |
 |
Vysátí života - Toto stvoření vysává při svém útoku z nepřátel životní sílu. Takto získaná životní síla léčí utržená zranění a dokonce přivádí zpět k životu ty, kteří již padli.
Jednotky: Upír. |
 |
Chráněnec života - Bojovník získá 50% odolnost proti kouzlům života a proti vyznavačům života vzroste jeho obrana proti útokům zblízka i zdálky o 50%.
Jednotky: Ďábel. |
 |
Útok bleskem (Kouzlo Chaosu) - Po provedení vlastního útoku vyčaruje bojovník ještě blesk, který zasáhne protivníka.
Jednotky: Hromový pták. |
 |
Dlouhý dostřel - Při střelbě působí bojovník vždy stejné škody, bez ohledu na vzdálenost.
Jednotky: Kušník, Balista. |
 |
Dlouhá zbraň - Bojovník může napadat nepřátele, kteří stojí poblíž, ale tak, že by na ně běžná zbraň nedosáhla.
Jednotky: Kopiník. |
 |
Magické zrcadlo - Bojovník má přirozenou schopnost odvracet kouzla vržená proti němu a posílat je zpět na nepřítele - jako při použití kouzla Magické zrcadlo.
Jednotky: Pohádkový drak, Černokněžnice. |
 |
Odolnost na magii - Bojovník má určitou šanci odolat škodlivému kouzlu nepřítele a při zásahu kouzlem s přímým ničivým účinekm utrpí o 50% menší škody, a jenom Zlatý Golém má 75%.
Jednotky: Zemský elementál, Dwarf, Zlatý Golém, Goblinní rytíř, Megadrak. |
 |
Vysávání many (Kouzlo Smrti) - Bojovník vysává v každém kole manu z nejbližšího nepřítele a posílá ji nejbližšímu vhodnému spolubojovníkovi.
Jednotky: Ďáblík. |
 |
Mechanický - Mechaničtí tvorové netrpí změnami morálky a nemohou jim ublížit ani prospět kouzla a nebo schopnosti, které působí na živé bojovníky.
Jednotky: Balista, Zlatý Golém, Dračí golem, Katapult. |
 |
Radost (Kouzla Života) - Bojovník může použít kouzlo radost, které patří do magie života.
Jednotky: Satyr. |
 |
Vícenásobný útok - Bojovník zaútočí současně na všechny nepřátelé poblíž.
Jednotky: Hydra. |
 |
Ruší první úder - Bojovník, který ruší první úder, dokáže úspěšně čelit schopnostem či kouzlům prvního úderu.
Jednotky: Kopiník, Dračí golem, Goblinní rytíř. |
 |
Bez postihu za překážky - Tento bojovník působí maximální škody i při střelbě přes hradby či jiné překážky.
Jednotky: Balista. |
 |
Nepřítel nevrací úder - Pokud tento bojovník zaútočí, jeho protivník nikdy nevrací úder.
Jednotky: Kerberos, Upír, Hydra, Harpyje, Skřítek, Naga. |
 |
Normální útok zblízka - Na rozdíl od většiny ostatních střelců není u tohoto bojovníka útok zblízka nijak oslaben.
Jednotky: Skřet, Medúza, Kentaur, Titán, Gargantuan. |
 |
Jed (Kouzlo Smrti) - Živí nepřátelé zasažení útokem tohoto bojovníka jsou současně přiotráveni, což vede k dalším újmě v každém kole až do konce souboje (pokud ovšem vůbec přežijí).
Jednotky: Zplozenec jedu. |
 |
Random Harmful Spells (Kouzla Smrti, Chaosu) - Tyto jednotky sesílají náhodné kouzla Smrti nebo Chaosu na nepřítele.
Jednotky: Pozorovatelé. |
 |
Střelba - Tento bojovník může útočit na dálku, avšak při boji zblízka působí pouze poloviční škody, pokud nemá současně schopnost normálního boje zblízka.
Jednotky: Zplozenec jedu, Skřet, Medúza, Ohnivý elementál, Trifid, Kušník, Balista, Mnich, Kentaur, Kyklop, Elf, Pozorovatelé, Hobit, Titán, Gargantuan, Katapult. |
 |
Střelba s prvním zásahem - Při střelbě útočí tento bojovník jako první předtím, než může protivník úder opětovat.
Jednotky: Elf. |
 |
Znovuzrození (Kouzla Života) - Bojovník zabitý v boji může znova ožít. Byli-li zabiti všichni takový bojovníci v jednotce, aniž by tuto schopnost použili, část z nich je znovuzrozena.
Jednotky: Fénix. |
 |
Regenerace - Tyto jednotky mají schopnost Regenerace, která jim dovolí na začátku každého kola obnovit životy. Regeneruje až 50 životů za kolo.
Jednotky: Trol, Temný rytíř. |
 |
Oživování (Kouzla Života) - Bojovník může vzkřísit spřátelené pobité jednotky.
Jednotky: Anděl. |
 |
Střílí 2x - Tento střelec útočí v každém kole dvakrát po sobě. Druhý útok proběhne až po protiútoku nepřítele.
Jednotky: Elf, Gargantuan. |
 |
Krátký dostřel - Účinnost střelby tohoto tvora se prudce snižuje se zvyšující se vzdálenosti.
Jednotky: Skřet, Kentaur. |
 |
Schopnost obléhání - Tato jednotka ignoruje všechny překážky k útok na dálku.
Jednotky: Katapult. |
 |
Kostlivý - Kostlivost zvyšuje odolnost tohoto tvora před střelbou o 100%
Jednotky: Kostlivec, Kostěný drak. |
 |
Kouzelník - Tento bojovník ovládá celu řadu kouzel, která může použít při boji.
Jednotky: Vodní elementál, Pohádkový drak, Mág, Džin, Černokněžnice. |
 |
Kradmost - Bojovník na běžné mapě není zdálky viditelný pro všechny nestvůry druhé úrovně a pro hrdiny, kteří mají pouze základní schopnost průzkumnictví. Pro nestvůry první úrovně a hrdiny bez schopnosti průzkumnictví je zcela neviditelný.
Jednotky: Bandita. |
 |
Zkamenění pohledem - Bojovník má určitou šanci (jež závisí na jeho síle) své nepřátele okamžitě zabít tím, že je promění v kámen.
Jednotky: Medúza. |
 |
Kamenná kůže - Zvyšuje jednotkám Boj z blízka a Střeleckou Obranu o 20%. Kouzlo Kamenná kůže na ně nemá žádný účinek.
Jednotky: Chrlič, Goblinní rytíř. |
 |
Síla - Zvýší účinnost útoků bojovníka.
Jednotky: Behemot. |
 |
Udeří a vratí se - Nestvůra se po útoku vrací do svého výchozího postavení.
Jednotky: Harpyje. |
 |
Omráčení - Bojovník má určitou šanci při útoku zblízka protivníka omráčit. Omráčený nepřítel není po dobu jednoho kola schopen jakékoliv akce či protiúderu.
Jednotky: Panoš. |
 |
Přivolá démony (Kouzlo Smrti) - Tento bojovník umí v bitvě přivolat ledové démony.
Jednotky: Ďábel. |
 |
Daňový pokladník - Toto stvoření produkuje 1 zlaťák denně ve formě daně.
Jednotky: Rolník. |
 |
Teleport - Bojovník se umí okamžitě přemístit na kterékoliv místo bitevního pole.
Jednotky: Ďábel, Černokněžnice. |
 |
Teror (Kouzlo Smrti) - Bojovník je schopen seslat na nepřítele teror. Bytosti paralyzované hrůzou nejsou pak po dobu jednoho kola schopny žádné akce.
Jednotky: Noční můra, Temný rytíř. |
 |
Houževnatost - Zvýší zdraví bojovníka.
Jednotky: Zombie. |
 |
Útočí dvakrát - Při boji zblížka útočí bojovník dvakrát za sebou. Druhý útok nastává až po odvetném úderu protivníka.
Jednotky: Křižák, Berserker, Vlk. |
 |
Nemrtvý - Nemrtvá stvoření nejsou ovlivňovaná morálkou ani kouzly či schopností, jež působí na živé. Nemrtví však všem ostatním živoucím bytostem v družině ubírají -2 od morálky.
Jednotky: Kostlivec, Duch, Upír, Kostěný drak, Zombie, Mumie, Temný rytíř. |
 |
Neomezeně protiútoků - Bojovník je schopen opětovat v jednom kole libovolný počet útoků.
Jednotky: Gryf. |
 |
Neomezeně výstřelů - Střelci nikdy nedojde střelivo.
Jednotky: Medúza. |
 |
Slabost (Kouzlo Smrti) - Tento bojovník dokáže svým útokem protivníka současně oslabit. Oslabení tvorové působí menší škody.
Jednotky: Trifid. |
|