Heroes V - Schopnosti jednotek
25% odolnost vůči magii - Tribes of the East
Útočná kouzla této jednotce způsobí o 25% menší škody.
50% odolnost vůči magii Útočná kouzla způsobí této jednotce o 50% menší škody.
50% odolnost vůči ohni - Tribes of the East
Útočná kouzla ohně této jednotce způsobí o 50% menší škody. 75% odolnost vůči magiiÚtočná kouzla způsobí této jednotce o 75 % menší škody.
Aura bleskové zranitelnosti - Tribes of the East
Blesková kouzla této jednotce způsobí větší škody; tento efekt platí i pro všechny sousední jednotky, včetně přátelských. Utrpené škody jsou zvýšeny o 50 %.
Aura ledové zranitelnosti - Tribes of the East
Ledová kouzla této jednotce způsobí větší škody; tento efekt platí i pro všechny sousední jednotky, včetně spřátelených. Utrpené škody jsou zvýšeny o 50 %. Aura magické odolnostiTéto jednotce i všem spřáteleným jednotkám na polích, které s ní přímo sousedí, se o 30 % zvýší magická odolnost.
Aura ohnivé zranitelnosti - Tribes of the East
Ohnivá kouzla této jednotce způsobí rozsáhlejší škody; tento efekt platí i pro všechny sousední jednotky včetně spřátelených.
Aura statečnosti - Tribes of the East
Tato jednotka zvyšuje morálku všech přátelských sousedních jednotek o +1. Aura zděšeníVšem nepřátelům na polích v sousedství této jednotky klesne morálka o tři body (jednotky s vždy neutrální morálkou nejsou ovlivněny).
Bleskový dech - Tribes of the East
Tato jednotka způsobí škody všem nepřátelům, kteří stojí vedle jejího cíle a tyto škody se rozloží poměrně v závislosti počtu cílů.
Bodnutí z tryskuJednotka získává 5% bonus ke škodám, které způsobí, za každé pole, přes které před útokem přejede.
Bojová zuřivost - Tribes of the East
Když tato jednotka utrpí škody, její iniciativa se dočasně zvýší o +2 a její útok o +5. Zvýšení Bojové zuřivost trvá po 2 tahy a není sčítatelné.
Bojové šílenství - Hammers of Fade
Každý další odvetný úder, který tato jednotka provede, bude 1,5krát vyšší než úder předchozí.
Bouřná střela - Tribes of the East
Jednou za bitvu může tato jednotka seslat na zvolený cíl bouřný úder (aktivovaná schopnost).
Bouřný úder - Hammers of Fade
Kromě běžného zranění sežehne tato jednotka cíl i blesky (nejedná se o magické zranění), které pak přeskočí i na dalšího nepřítele, pokud stojí dost blízko cíli, a pak pokračuje dál, dokud se řetěz nepřeruší. Síla blesku se rovná síle útoku.
Brnění - Hammers of Fade
Tato jednotka je odolná vůči všem kouzlům a dalším účinkům, které by narušovaly její obrannou sílu.
Čepel krveprolití - Tribes of the East
Způsobí další škody každé nestvůře v cílové jednotce (+2 škody na jednotku). Ke všem násobícím bonusům je přidán bonus +2 ke škodám.
DémonTato jednotka pochází z pekla. Řetězový zásah ji neovlivní.
DesátkyHrdina dostane každý den tolik zlatých mincí, kolik jednotek s touto schopností je v jeho armádě a v hradech.
Dítě světla - Tribes of the East
Jakékoliv kouzlo magie světla, které se v boji sešle, mimo těch, co působí škody, se na expertní úrovni aplikuje i na tuto jednotku.
Drtivá rána - Tribes of the East
Tato jednotka vždy napadne oblast 4 políček a je šance, že tímto zásahem vynuluje nepřítelovu iniciativu. Při obléhání města může ničit i zdi a věže.
Duhový dech - Tribes of the East
Tato jednotka zaútočí na všechny cíle v náhodném poloměru ve vybraném směru.
Dvojitý útokJednotka zasáhne během jednoho útoku svůj cíl hned dvakrát.
Dvojitý výstřelJednotka vystřelí na nepřítele dvě střely místo jedné.
ElementálTato jednotka není živá a nemůže ji tedy ovlivnit jed, oslepení a magie působící na psychiku. Nemůže být vzkříšena ani léčena stanem první pomoci.
ExplozeJednotka zraní všechny jednotky kolem sebe (schopnost je nutné aktivovat).
Házení goblinů - Tribes of the East
Tato jednotka může využít přátelskou jednotku goblinů z přilehlého pole jako střelu a hodit je po nepříteli (schopnost je nutné aktivovat).
Hbitost - Tribes of the East
Tato jednotka získává do příštího kola bonus +2 k obraně za každé políčko, které ujde. Pro první tah v boji je zvýšena obrana stvoření, jako kdyby ušla plný rozsah pohybu.
Hnilobná aura - Tribes of the East
Tato jednotka snižuje útok všech svých sousedů o -3, obranu o -2 a morálku o -1, nehledě na stranu, k níž tyto jednotky náleží. Nemrtví jsou vůči tomuto efektu imunní.
Imunita vůči bojovému šílenství - Tribes of the East
Tato jednotka je imunní vůči kouzlu bojové šílenství.
Imunita vůči bleskůmTuto jednotku nelze zranit bleskem.
Imunita vůči ledové magiiTato jednotka je imunní vůči kouzlům ohnivé magie. » Jednotky: Obsidiánový chrlič, Vodní elementál.
Imunita vůči magii Jednotka je imunní vůči veškeré magii (včetně posilujících kouzel).
Imunita vůči ohniTato jednotka je imunní vůči kouzlům magie ohně.
Imunita vůči ovládání mysliTato jednotka je odolná vůči kouzlům ovlivňujícím psychiku.
Imunita vůči pánu loutek - Tribes of the East
Tato jednotka je imunní vůči kouzlu pán loutek.
Imunita vůči slabosti - Tribes of the East
Tato jednotka je imunní vůči kouzlu slabost.
Imunita vůči slepotěTuto jednotku nelze oslepit.
Imunita vůči vodě - Tribes of the East
Tato jednotka je imunní vůči kouzlům magie vody.
Imunita vůči vzduchu - Tribes of the East
Tato jednotka je imunní vůči kouzlům magie vzduchu.
Imunita vůči zemiTato jednotka je imunní vůči kouzlům ledové magie.
Imunita vůči zpomaleníTuto jednotku nelze zpomalit.
Ještěří kousnutíJednotka napadne sousedního nepřítele, kterému – pokud na něj spřátelená jednotka zaútočí – způsobí polovinu běžného zranění.
Kolo štěstěny - Tribes of the East
Tato jednotka může třikrát za boj náhodně zvýšit štěstí zvolené přátelské jednotce nebo ho naopak
KouzlíJednotka s touto schopností může sesílat kouzla podobně jako hrdinové. Zásoba many je sice omezena, ale na začátku každého boje je doplněna na maximum. Síla kouzla závisí na počtu jednotek (schopnost je nutné aktivovat).
Krvavá zuřivost - Tribes of the East
Této jednotce koluje v žilách směs lidské a démoní krve, díky níž může využít krvavé zuřivosti a dočasně si tak v boji vylepšit některé vlastnosti. Nejen že bude agresivnější, ale získá i schopnost pohltit část utržených zranění.
Křížový útok - Hammers of Fade
Oblast, na kterou může jednotka útočit, bude mít tvar kříže. Útok zasáhne pouze nepřátelské skupinky.
Kvílení smrti - Tribes of the East
Tato jednotka může způsobit poškození všem nepřátelským jednotkám (vyjma mechanických a nemrtvých) v okruhu tří políček od ní. Výše poškození záleží na morálce nepřítele a vzdálenosti od této jednotky (schopnost je nutné aktivovat).
Kyselá krev - Tribes of the East
Je-li tato jednotka napadena, vystříkne kyselinu, která pokryje čtyři čtverečky ze směru útoku a navíc ještě
Kyselinový dechJednotka během útoku nezraní jen svůj cíl, ale i jakoukoli jednotku stojící přímo za ní.
Lávový štít - Hammers of Fade
Pokud se tato jednotka zapojí do boje zblízka, útočník utrpí zranění ohněm, jehož výše závisí na síle, s jakou udeřil. Útočník obdrží 40 % škod způsobených jeho cíli v podobě elementárních ohnivých škod.
Léčka - Tribes of the East
Jednotka může nalíčit na bojiště past, která je pro nepřátele neviditelná. Když do ní protivník vkročí, je určitá šance, že ztratí část svého pohybu nebo se úplně zastaví. Pokud past selže, iniciativa jednotky, co ji nastražila, se vynuluje (schopnost je nutné aktivovat).
LetecTato jednotka se může ve svém kole pohnout na jakékoliv pole bojiště, bez ohledu na překážky, jež jí stojí v cestě.
Magický útokJednotka svou střelou zasáhne všechny jednotky ve směru útoku, i ty přátelské.
Magnet destrukce - Tribes of the East
Ocitne-li se tato jednotka společně s dalšími jednotkami v dosahu plošného kouzla destruktivní magie, pohltí část škod, které by jinak tyto jednotky daným kouzlem utrpěly. Polovina absorbovaného poškození se pak přemění na životy golemů (neplatí na kouzlo armageddon).
Manévr - Tribes of the East
Když tato jednotka utrpí škody, bude se snažit od útočníka utéct do nejbližší neblokované oblasti v dosahu svého pohybu, odkud vystřelí a způsobí protivníkovi poloviční škody.
Meč smrtiKaždý útok či protiútok vždy zabije alespoň jednu jednotku nepřítelovy armády.
Medvědí řev - Tribes of the East
Tato jednotka má šanci, že cíl a jeho sousedy při útoku vyděsí (malé jednotky jsou strachu vystaveny více). V případě úspěchu útočník získává +1 k morálce a +10% ke svému zdraví.
MechanickáTato jednotka není živá (stejně jako všichni golemové) a jako taková má vždy neutrální morálku. Nemůže ji ovlivnit magie jedu, oslepení ani magie působící na psychiku. Nemůže být vzkříšena ani léčena stanem první pomoci.
Mocný protiútok - Tribes of the East
Jednotky působí při protiútoku dvojnásobné poškození.
Mrak smrtiÚtok z dálky zraní nejen cíl, ale i všechny jednotky na zasaženém místě, které pokryl mrak smrti (3 x 3 pole). Nemrtví jsou na tento druh útoku imunní.
Mrchožrout - Tribes of the East
Tato jednotka může obnovovat své zdraví i počet požíráním mrtvol nepřátel ležících na bojišti v dosahu jejího pohybu (schopnost je nutné aktivovat). Získané zdraví je rovno 20% bodů zdraví mrtvé skupinky.
Náčelníkův rozkaz - Tribes of the East
Tato jednotka může zrychlit přátelskou jednotku, ale přitom jí způsobí škody.
Náhodné požehnání - Tribes of the East
Tato jednotka může na vybraný cíl seslat náhodné požehnání nebo prokletí. Kouzlo je možné seslat buď na přátelskou (pozitivní efekt) nebo nepřátelskou (negativní efekt) jednotku (schopnost je nutné aktivovat).
Náhodně kouzlíJednotka sešle na zvolený cíl náhodné kouzlo. Kouzla mohou být seslány buď na přátelské (pozitivní efekt) nebo nepřátelské (negativní efekt) jednotky. Schopnost je nutné aktivovat.
Nečekaný útok - Tribes of the East
Tato jednotka napadne na cestě za svým protivníkem každou nepřátelskou jednotku, kterou potká, způsobí jí 25% obyčejných škod a přitom nehrozí, že by napadení útok opětovali.
NehmotnostTato jednotka je nehmotná a jakýkoliv nemagický útok má jen 50% šanci, že jí způsobí škody.
NemrtvýTato jednotka není živá (stejně jako ostatní jednotky nekropole) a jako taková má vždy neutrální morálku. Nemůže ji ovlivnit magie jedu, oslepení ani magie působící na psychiku.
Neodvratné přivolání - Tribes of the East
Arcidémon může zacílit jakoukoliv (i nepřátelskou) jednotku ve svém dosahu a teleportovat ji k sobě na nejbližší neobsazené pole (schopnost je nutné aktivovat).
Neomezený protiútokJednotka po útocích na blízko vždy vrací nepřátelům úder, pokud není napadena protivníkem se schopností, jež to vylučuje.
Neústupnost - Tribes of the East
Tuto jednotku nemůže nepřítel nikam přesunout, pokud stojí na své původní pozici v boji.
Neviditelnost - Tribes of the East
Tato jednotka se může jednou za boj stát na tři kola neviditelnou. Pokud někoho napadne, zablokují-li jí cestu nepřátelské jednotky nebo se zastaví na políčku, které sousedí s nepřátelskou jednotkou, znovu se objeví. Nepřátelé neviditelným jednotkám neopětují útok. Žádné nepřátelské kouzlo nebo efekt (mimo těch plošných) na neviditelnou jednotku nepůsobí (schopnost se musí aktivovat).
Obětování goblina - Tribes of the East
Tato jednotka může obětovat sousedící gobliny, čímž získá manu a zvýší si do konce boje útok, obranu i morálku o 1 bod za každou takovou oběť (celkový bonus je omezen 5 body). Množství získané many se rovná dvojnásobku životů obětovaného goblina (schopnost je nutné aktivovat).
Obranný postoj - Tribes of the East
Tato jednotka má speciální bonus k obraně, pokud zůstane na svém počátečním místě na bojišti. Stvoření má +5 bonus ke své obraně dokud se nepohne.
Očarovaná zbroj - Tribes of the East
Tato jednotka je úplně imunní vůči všem druhům magie, mimo těch, které působí přímé škody. Jakékoliv kouzlo působící magické škody vyléčí polovinu jejích ztracených životů (i se vzkříšením).
Očistec - Tribes of the East
Tato jednotka má určitou šanci, že z nepřítele při útoku odejme jeden pozitivní efekt. Když se schopnost spustí, a cíl má několik snímatelných efektů, bude jeden náhodně vybrán.
Ohnivá vlna - Tribes of the East
Tato jednotka má při útoku na nepřítele šanci, že vytvoří ohnivou vlnu,
Ohnivý dechJednotka během útoku nezraní jen svůj cíl, ale i jakoukoli jednotku stojící přímo za ní.
Ohnivý štítMocný ohnivý štít zraní každého, kdo se na tuto jednotku odváží zaútočit. Schopnost protiútoku zde nehraje žádnou roli.
Ohnivý úder - Tribes of the East
Tato jednotka může jednou za boj napadnout vybraného nepřítele a způsobit mu o 20% větší ztráty a zranění plynoucí ze (Znamení ohně) (schopnost je nutné aktivovat).
Ochrana štítu - Hammers of Fade
Zranění, které takto chráněná jednotka utrpí, bude nižší o 10 % za každé pole, které musel útočník při úderu překonat. Maximální snížení je 90 %.
Ochranný štítVšem přátelským jednotkám, které se nacházejí na přilehlých polích, způsobí nemagické střelecké útoky jen 50% škody.
Ochromení - Hammers of Fade
Při úspěšném útoku může tato jednotka o 50 % 40 % snížit rychlost a o 30 % 20 % iniciativu cíle. Cíl je zraněn 2 tahy.
Oko zla - Tribes of the East
Jednotkám, které krvežíznivý kyklop svým okem zasáhne, klesne štěstí o 3. Jeho paprsek proniká až přes dvě políčka, takže klidně projde malou jednotkou a zasáhne tu za ní, přičemž je zraní obě dvě.
OpravaPomocí této schopnosti lze jednou za boj opravit přátelské mechanické jednotky (golemy) a válečné stroje (schopnost je nutné aktivovat).
Oslabující úderPři každém úspěšném útoku klesne nepřátelskému obránci útok a obrana o dva body (až na nulovou hodnotu).
Oslepující útokKdyž tato jednotka zaútočí na nepřítele, existuje jistá šance, že ho kromě normálního zranění ještě oslepí. Oslepené jednotky se nemohou pohybovat ani útočit, ale pokud na ně někdo zaútočí, oslepení se zruší.
Ostrá střelaPři střelbě zblízka (méně než 3 pole od cíle) způsobí jednotky větší škody, protože protivníkova obrana není tak účinná.
Otrávený útokNapadený nepřítel bude kromě normálních škod ještě otráven. Jed mu bude během dalších tří kol způsobovat určité škody.
Pohlcení manyJednotka na začátku boje zničí část many nepřátelského hrdiny. Množství absorbované many závisí na počtu jednotek.
Pohled smrti - Tribes of the East
Tato jednotka snižuje morálku všech nepřátelských jednotek o -1.
Pokus o útok - Tribes of the East
Tato jednotka má šanci zaútočit po svém prvním útoku ještě jednou. Pravděpodobnost je spočítána po prvním zásahu a po nepřítelově odplatě. Druhý zásah, pokud je, je tedy způsoben až po odplatě. Viz str.336 pro šance na spuštění.
Pokušení - Tribes of the East
Tato jednotka může jednou za boj získat kontrolu nad jakoukoliv nepřátelskou jednotkou. Sukuby a
ProkletíBěhem útoku je cíl proklet a zranění, které působí, je sníženo. S každým dalším útokem je prokletí obnoveno.
Prokletý útok - Hammers of Fade
Po úspěšném útoku cílovou jednotku postihne ještě jeden z následujících efektů prokletí: slabost, zpomalení , utrpení a zranitelnost. Všechny efekty jsou totožné s efekty kouzel sesílanými na expertní úrovni.
Pronikavý šíp - Tribes of the East
Střelecký útok této jednotky ignoruje 50% obrany cíle a má určitou šanci, že protivníka posune o políčko zpět a omráčí ho.
Protiútok z dálkyJednotka vrací protivníkovi úder svým vlastním útokem na dálku (za předpokladu, že není blokovaná nepřítelem a že již nevyčerpala všechny své protiútoky).
Proud energiePokud má hrdina jednotku s touto schopností v armádě, bude na svá kouzla potřebovat o 25 % méně many.
Proud energie - Tribes of the East
Tato jednotka může zvýšit hrdinovu sílu kouzel o svou vlastní hodnotou této vlastnosti, ale ne o víc, než jsou hrdinovy znalosti. Efekt není kumulativní a přetrvá do konce boje nebo do smrti této jednotky (schopnost je nutné aktivovat).
Přísun manyTato jednotka může předat vlastní zásobu many svému hrdinovi (schopnost je nutné aktivovat).
Přítomnost velení - Tribes of the East
Tato jednotka zvyšuje iniciativu všech přátelských sousedních jednotek o +1.
Přivolání bleskuPomocí této schopnosti lze přivolat blesk a způsobit tak vybranému cíli magické zranění. Schopnost lze použít coby střelecký útok, když standardní útok není možný nebo by způsobil jen malé škody (schopnost je nutné aktivovat).
RegeneraceTato jednotka si každé kolo obnoví 30-50 životů.
Rozptýlené střelyStřelba zasáhne všechny cíle (včetně přátelských jednotek), které se nacházejí ve vybrané oblasti (3x3 pole).
Rozptýlený útokJednotka zaútočí současně na tři přilehlá pole, na nichž se nachází nepřítel.
Rozseknutí - Hammers of Fade
Pokud tato jednotka svým útokem zabije alespoň jednoho člena nepřátelské jednotky, bude mít k dobru další úder.
Rychlý úder - Tribes of the East
Na tuto jednotce nemohou vrátit úder nepřátelé pod vlivem kouzla Zpomalení.
Řetězový zásahJednotka způsobí škody vybranému protivníkovi a dalším třem nejbližším cílům. Každý další zasažený nepřítel je zraněn za polovinu předchozího zásahu.
Sabotáž - Tribes of the East
Tato jednotka může na jedno kolo vypnout jakéhokoliv mechanického protivníka, je-li celkový počet
Skok - Tribes of the East
Tato jednotka dokáže skočit na jakoukoliv nepřátelskou jednotku přes velkou vzdálenost a získá tak 10% bonus k útoku za každý dílek, který přeskočí. Po skoku se veterán postaví na políčko vedle cíle. Démon utrpí dvojnásobným trojnásobným odvetným útokem. Skok nemůže být delší než dvojnásobek běžného dosahu pohybu a nesmí být kratší než dva dílky (aktivovaná schopnost).
Skupinový lovec - Hammers of Fade
Pokud tato jednotka někoho napadne, na cíl zaútočí i další jednotka stejného typu, pokud se nachází v dosahu.
Smršť - Tribes of the East
Tato jednotka vždy napadne oblast 6 políček a způsobí tak škody každému, kdo se na nich nachází.
Smrtící úderExistuje 25% šance, že útok této jednotky zabije polovinu jednotek v nepřítelově oddílu.
Spolknutí goblina - Tribes of the East
Tato jednotka obnoví své zdraví snědením goblina z jednotky ve svém okolí (schopnost je nutné aktivovat). Jeden (pokud možno nezraněný) goblin je spolknut z cílové vedlejší skupinky, aby si kyklopové mohli obnovit plné zdraví (bez vzkříšení).
StatečnostJednotka má vždy kladnou morálku (alespoň +1)
StrachExistuje jistá šance, že nepřítel napadený touto jednotkou zpanikaří a bude se od ní snažit utéci co nejdál, až na kraj bitevní plochy. Přitom ztratí veškerou nabytou iniciativu (nepůsobí na jednotky imunní vůči kouzlům působícím na psychiku).
Strnulost - Tribes of the East
Tato jednotka má určitou šanci uvést svým útokem nepřítele do hlubokého spánku. Ten, dokud se nevzbudí nebo na něj někdo nezaútočí, nemůže se pohybovat ani útočit. Navíc mu princ upírů působí maximální škody a při útoku, který ho probudí, nevrací úder. Tato schopnost neúčinkuje na nemrtvé, mechanické a elementální jednotky.
StřelecJednotka může způsobit škody na dálku. Je-li vzdálenost cíle větší než polovina bitevní plochy, utrpí protivník jen poloviční škody. Pokud je střelec zablokován nepřátelskou jednotkou, nelze útok na dálku použít. Nemá-li hrdina vozík se střelivem, je počet výstřelů omezen dostupnou municí.
Střelecký postihStřelec vždy způsobí cíli jen poloviční škody, ale při útoku na blízko žádný postih nemá.
Střemhlavý nálet - Tribes of the East
Tato jednotka může jednou za boj podniknout vzdušný útok proti všem nepřátelům v řadě ve vybraném směru (schopnost je nutné aktivovat).
Střemhlavý útokJednotka provede zpožděný vzdušný útok na určeném místě bojiště a způsobí přitom dvojnásobné škody všem jednotkám, i přátelským, které se v danou chvíli na vybraném poli nachází. Po útoku se jednotka vrátí na náhodné místo na bojišti (schopnost je nutné aktivovat).
Svazující kořenyÚtočící jednotka sváže nepřítele svými kořeny a tím jej znehybní. Jednotka může znehybnit i několik nepřátel najednou, ale efekt trvá, jen pokud zůstane v těsném kontaktu se svými oběťmi.
Symbióza - Tribes of the East
Tato jednotka může v bitvě jednou vyléčit a vzkřísit enty, nebo se nechat vyhojit od nich (schopnost je nutné aktivovat).
Šestihlavý útokJednotka zaútočí na šest přilehlých polí současně a způsobí škody všem nepřátelům, kteří se na těchto polích nacházejí.
Šípy zpožděníTato jednotka střílí očarované šípy: kromě normálních škod je ještě šance, že nepřítele omráčí a zpozdí jeho kolo.
Švihnutí bičemPři úspěšném útoku na blízko existuje určitá šance na seslání jednoho z následujících kouzel: zpomalení, slabost či zuřivost. (Toto kouzlo nepůsobí na nemrtvé, elementální a mechanické jednotky.)
Tekutý oheň - Tribes of the East
Kromě normálních škod tato jednotka ještě zanechá na místě útoku ohnivou zeď. Ohnivá zeď trvá po 2 tahy a způsobí 10 škod za každý tah za každého sopečného draka ve skupince (na konci tahu cíle). Spřátelené jednotky jsou také poškozeny. U warlocka to může spustit bonusové elementární poškození, pokud bylo tedy sesláno ohnivé kouzlo.
TeleportaceJednotka může sama sebe teleportovat na bojišti a tak se vyhne jakýmkoliv překážkám.
Tříhlavý útokJednotka může najednou napadnout všechny nepřátele, kteří stojí na třech sousedních polích.
ÚderJednotka má při každém útoku šanci na omráčení nepřítele, který tak nebude schopný vracet úder a ztratí iniciativu (mechanické jednotky ovlivněny nebudou).
Úder a únikJednotka zaútočí a poté se vrátí na svou původní pozici.
Úder tlapou - Hammers of Fade
Tato jednotka může cíl odrazit o pole zpět a zrušit mu veškerou nasbíranou iniciativu. Šance závisí na počtu polí, které tato jednotka při útoku urazila.
ÚprkJednotka, která tuto schopnost použije, sice ztratí jedno kolo, ale výměnou za to pak přichází na řadu častěji (schopnost je nutné aktivovat).
Utlumení magie - Tribes of the East
Tato jednotka kompletně ochrání všechny sousední přátelské jednotky před útoky Mágů na dálku.
Útok harpunou - Tribes of the East
Tato jednotka si může přitáhnout cíl o jedno políčku blíž (schopnost je nutné aktivovat). Jsou způsobeny standardní škody.
Útok šampiona - Hammers of Fade
Pokud tato jednotka při útoku urazí více než 2 pole, způsobí poloviční zranění i jednotce, která stojí přímo za jejím cílem ve směru útoku.
Útok tryskemZa každé pole, přes které tato jednotka během útoku přejede, je snížena obrana cíle o 20 % (až do úplné nuly).
Válečný tanecJednotka najednou zaútočí na všechny nepřátele, kteří se nacházejí na osmi přilehlých polích. Cíli jsou způsobeny standardní škody, všichni ostatní utrží jen polovinu.
Velká JednotkaNa bojišti tato jednotka zabírá 2x2 čtverce.
Velký štítNemagické střelecké útoky způsobí jednotce jen 50% škody.
Vysátí many - Tribes of the East
Tato jednotka může ukrást manu nepřátelskému hrdinovi a předat ji přátelským jednotkám (schopnost je nutné
Vysátí manyPři útoku na nepřátele může tato jednotka vysát jejich manu a použít ji k obnově vlastního zdraví či vzkříšení zabitých jednotek.
Vysávání životaTato jednotka může při útoku vysát zdraví z nepřítele a vyléčit si tak vlastní zranění či dokonce vzkřísit některé padlé jednotky.
Výsměch - Tribes of the East
Tato jednotka má šanci přesunout na sebe útok, který původně směřoval na jinou přátelskou jednotku v okolí.
Vyvolání bouře - Tribes of the East
Tato jednotka může vyvolat lokální bouřkový mrak na vybraném místě bitevního pole. Všechny jednotky v zasažené oblasti jsou každé kolo zraňovány elektřinou. Střelecké jednotky mají navíc postih na vzdálené útoky. Škody a postih se odvíjí od počtu jednotek, které tento mrak vyvolaly (schopnost je nutné aktivovat).
Vyvolání pekelných pánůJednou za boj může jednotka vyvolat pekelné pány, kteří nahradí její zabité přátele. Počet vyvolaných pekelných pánů závisí na počtu jednotek, které tuto schopnost použily (schopnost je nutné aktivovat).
Vzkříšení spolubojovníkůJednotka může jednou během boje vzkřísit zabitý přátelský oddíl, za předpokladu, že na místě, kde byl oddíl zabit, nestojí žádná jiná jednotka (schopnost je nutné aktivovat).
Zabiják obrů - Tribes of the East
Útok a obrana této jednotky se dočasně zvýší o +4, je-li protivníkem velká jednotka.
ZakořeněníJednotka, která se brání nebo čeká, získá do konce příštího kola 50% bonus k obraně a navíc schopnost vracet údery po každém nepřátelském útoku.
Závan zoufalství - Tribes of the East
Cíl útoku této jednotky je automaticky zasažen kouzlem zoufalství (na základní expertní úrovni).
Zavytí - Hammers of Fade
Jednou za bitvu může tato jednotka přivolat spřátelený oddíl stejné síly.
Zbabělost - Tribes of the East
Pokud je tato jednotka zraněna v boji na blízko, pokusí se utéct na nejbližší neobsazené pole v dosahu jejího pohybu. Stvoření oplatí útok pouze pokud nemůže útéct.
Zhoubný jed - Tribes of the East
Tato jednotka při útoku nepřítele otráví. Efekt jedu trvá 3 kola a způsobuje cíli škody vždy v jeho kole. Škody za tah jsou rovny 5*Velikost_skupinky, kde Velikost_skupinky je velikost skupinky odporných wyvern v čase otravy. Účinek otravy může být sejmut Přikládáním rukou a Stanem první pomoci, ale už ne Očistou či Očistcem.
Zloděj manyJednotka na začátku boje ukradne část many nepřátelského hrdiny a předá ji hrdinovi vlastnímu. Množství přenesené many závisí na počtu jednotek.
Zloděj střeliva - Tribes of the East
Tato jednotka může jednou za boj ukradnout nějaké střelivo od nepřítele v dosahu svého pohybu (schopnost je nutné aktivovat). Množství ukradeného střeliva je rovno velikosti jednotky, jež krade, vyděleno jejím týdenním přírůstkem.
Znamení ohně - Hammers of Fade
Při útoku může tato jednotka nepřítele proklít a dočasně tak zdvojnásobit veškeré zranění ohněm, které dotyčný utrpí. Cíl je zatracen 2 tahy.
Znesvěcení magie - Tribes of the East
Medicinman určitou šanci na znesvěcení kouzel, která cíl sesílá (jen kouzlící jednotky) - buď je oslabí, zvýší jejich cenu nebo je překazí. Je určitá pravděpodobnost, že se znesvěcení obrátí na svého původce a zduplikuje negativní efekt kouzla na nešťastné gobliny (schopnost je nutné aktivovat).
ZnovuzrozeníTato jednotka může jednou za boj vstát z mrtvých. Počet oživených jednotek je roven počtu zabitých.
Zpopelnění - Tribes of the East
Tato jednotka se může vznést a napadnout nepřítele na sousedním políčku a tím mu způsobit o 50% větší škody bez možnosti protiútoku.
Zrada - Tribes of the East
Když aktuální počet těchto jednotek klesne pod 30 procent původního počtu, změní strany. Skupinka může zradit pouze jednou za boj a po boji zůstává se svým novým pánem (pokud není zabita).
Zraňující dotekKaždý útok této jednotky zabije jednu jednotku z protivníkovy armády. Také odčaruje všechny pozitivní magické efekty, které zasaženého protivníka ovlivňují (schopnost je nutné aktivovat).
ZuřivostTéto jednotce se zvýší útok, pokud během boj zemře nějaká přátelská jednotka (nevztahuje se na vzkříšené či magií vyvolané jednotky).
Zuřivost berserkra - Hammers of Fade
Při použití této schopnosti dočasně klesne obranná síla dané jednotky na nulu, ale o to více se zvýší její útočnost.
Zuřivost lesa - Tribes of the East
Tato jednotka si může zvýšit útok na úkor obrany a přidat si k němu polovinu z ní, což potrvá do konce boje. Navíc přitom získá speciální bonus k iniciativě. Pokud ent tuto schopnost využije, ztratí schopnost spoutat své nepřátele (schopnost je nutné aktivovat). Bonus k iniciativě je +5.
Žádná odvetaTéto jednotce nepřátelé nikdy nevracejí úder.
Žádný postih při útoku zblízka.Střelec nemá žádný postih ke škodám způsobeným při útoku na blízko.
Žádný střelecký postihStřelec nemá při útoku na dálku žádný postih ke způsobeným škodám, a to i za předpokladu, že střílí přes polovinu bitevní plochy.
Žhnoucí aura - Tribes of the East
Pokud se nepřítel dostane do vzdálenosti 1 pole od této jednotky, utrpí ohnivé zranění podle toho, kolik bojovníků tuto schopnost má. Na začátku tahu jakéhokoliv nepřátelského stvoření, které sousedí s pekelnými hřebci, utrpí 10 škod způsobených ohněm za každého pekelného hřebce ve skupince.
|
||
© 2011 DeadKarlos. Všechna práva vyhrazená. Heroes of Might & Magic, Heroes, HoMM |