|
Heroes V - Dovednosti - Útok
Základní útok
 |
Zvyšuje o 5% poškození, které tvé jednotky způsobují v boji zblízka. |
Lepší útok
 |
Zvyšuje o 10% poškození, které tvé jednotky způsobují v boji zblízka. |
Expertní útok
 |
Zvyšuje o 15% poškození, které tvé jednotky způsobují v boji zblízka. |
Schopnosti
Bojové šílenství
 |
Minimální a maximální poškození způsobované všemi tvory pod velením hrdiny se zvyšuje o 1. Účinné zejména pro armády jednotek na nízké úrovni. |
Hněv přírody
 |
Všichni tvorové z hvozdu v armádě hraničáře získávají +1 k maximálnímu poškození.
- Hraničář: požaduje Bojové šílenství (Útok)
|
Chladná ocel 3.1 
 |
Hrdina vylepšuje zbraně všech jednotek ve své armádě: dodává jim navíc mrazivou sílu (očarování se týká i jiných jednotek než nemrtvých).
- Čaroděj: požaduje Planoucí šípy (Útok), Znamení čaroděje (Řemeslo)
- Nekromant: požaduje Bojové šílenství (Útok)
- » Čaroděj: požaduje Mistr ledu (Destruktivní Magie)
» Hraničář: požaduje Mistr ledu (Destruktivní Magie)
» Nekromant: požaduje Mistr ledu (Destruktivní Magie)
» Pán démonů: požaduje Mistr ledu (Destruktivní Magie)
» Runový mág: požaduje Mistr ledu (Destruktivní Magie)
» Rytíř: požaduje Mistr ledu (Destruktivní Magie)
» Warlock: požaduje Mistr ledu (Destruktivní Magie)
Cíl obdrží další elementární škody vodou odpovídající 10% původních škod. |
Lukostřelba
 |
Zvyšuje o 20% poškození, které tvé jednotky způsobují v boji na dálku. |
Mocné zrychlení 3.1 
 |
Hrdina získá kouzlo (hromadné zrychlení) za normální cenu.
Nekromant: požaduje Chladná ocel (Útok), Věčné otroctví (Nekromancie)
- Pán démonů: požaduje Mučivý úder (Útok)
- Rytíř: požaduje Odplata (Útok), Oslabující úder (Magie Temnoty), Poslední vzepětí (Obrana)
- Warlock: požaduje Taktika (Útok)
- » Čaroděj: požaduje Bojové šílenství (Útok)
» Hraničář: požaduje Bojové šílenství (Útok)
» Nekromant: požaduje Bojové šílenství (Útok)
» Pán démonů: požaduje Bojové šílenství (Útok)
» Runový mág: požaduje Bojové šílenství (Útok)
» Rytíř: požaduje Bojové šílenství (Útok)
» Warlock: požaduje Bojové šílenství (Útok)
Zrychlení je sesláno na Lepší úrovni ovládání (+30 % iniciativa), dokud se hrdina nestane expertem v Magii světla (pak +40% iniciativa). |
Mučivý úder 3.1 
 |
Mučivý úder zlepšuje schopnost znamení prokletých. Pokud je pán démonů sešle, se 40% pravděpodobností způsobí cíli dvojnásobné poškození.
- Pán démonů: požaduje Bojové šílenství (Útok), Znamení prokletých (Brána)
- » Barbar: požaduje Omračující úder (Útok)
» Pán démonů: požaduje Znamení prokletých (Brána)
|
Odplata 2.1 3.1 
 |
Jednotky pod vedením hrdiny způsobují více poškození v závislosti na stavu své morálky.
- » Runový mág: požaduje Útočná formace (Útok), Vymítání (Magie Přivolávání), Empatie (Vedení)
- Rytíř: požaduje Expertní výcvik (Výcvik)
- Warlock: požaduje Zesílená kouzla (Řetězy elementů), Mocné zrychlení (Útok)
- » Čaroděj: požaduje Bojové šílenství (Útok), Uznání neživého (Vedení), Zničení artefaktu (Řemeslo)
» Barbar: požaduje Bojové šílenství (Útok), Radost z bitvy (Vedení)
» Hraničář: požaduje Bojové šílenství (Útok), Velitel bitvy (Vedení), Déšť šípů (Mstitel)
» Runový mág: požaduje Útočná formace (Útok), Runové souznění (Vedení)
» Rytíř: požaduje Bojové šílenství (Útok), Expertní výcvik (Výcvik)
» Warlock: požaduje Bojové šílenství (Útok), Aura rychlosti (Vedení), Rituál temnoty (Řetězy elementů)
Škody jsou zvyšovány o 5 % za každý bod morálky větší než 0 (negativní morálka se nepočítá). |
Omračující úder 
 |
Každý standardní útok hrdiny odsune cíl na liště iniciativy trochu dozadu.
- » Barbar: požaduje Bojové šílenství (Útok), Mocná rána (Krvavá zuřivost)
ATB hodnota cíle je snížena o 0.1. |
Planoucí šípy 3.1 
 |
Balista pod velením hrdiny anuluje obranu nepřítele a způsobuje další elementální poškození ohněm. Zničená balista se po skončení bitva hrdinovi vrátí.
- Čaroděj: požaduje Lukostřelba (Útok)
- Hraničář: požaduje Ostrostřelba (Mstitel), Hněv přírody (Útok)
» Barbar: požaduje Lukostřelba (Útok)
» Hraničář: požaduje Lukostřelba (Útok)
» Nekromant: požaduje Lukostřelba (Útok)
» Pán démonů: požaduje Bojové šílenství (Útok), Pekelný oheň (Brána), Mučivý úder (Útok)
» Runový mág: požaduje Lukostřelba (Útok)
» Rytíř: požaduje Lukostřelba (Útok)
» Warlock: požaduje Lukostřelba (Útok)
Další elementární škody ohněm jsou 50. Obrana cíle je pro střely balisty snížena na nulu. |
Taktika
 |
Zvyšuje oblast, ve které může hrdina před bojem své jednotky rozmístit.
Třetí řádek na bojišti je nyní možno využít k rozmístění jednotek. Pokud má nepřátelský hrdina také Taktiku, její efekt je zrušen u obou. |
Útočná formace 
 |
Útok trpasličích jednotek v hrdinově armádě se zvyšuje, stojí-li na bojišti blízko sebe.
- » Runový mág: požaduje Taktika (Útok)
|
|