|
Heroes V - Hrdinové - Azyl
Hrdinové Kampaně
V kampaních se také setkáte s:
» Giar: má stejnou tvář jako Dougal a stejné speciality a dovednosti jako Klaus.
» Glen: má stejnou tvář jako Klaus a stejné speciality a dovednosti jako Vittorio.
Freyda (Hrdina z kampaní)
 |
Životopis |
Vlastnosti |
Freyda razí heslo (Udeř jako blesk). Za svých studentských let na Královské vojenské univerzitě často překvapovala své instruktory odvážnými řešeními taktických situací založenými na rychlých pochodech, lstivých útocích a geniálních obchvatech. Freyda se v koutku duše nemůže nikdy dočkat další bitvy, jen aby si mohla vyzkoušet nějaký svůj oblíbený taktický trik. Říká se o ní, že svou hodnost získala díky tomu, že je Godrikovou dcerou, ale série vítězství a příkladné vedení jednotek umlčelo i ty nejcyničtější kritiky. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Základní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 5 % účinnější. |
 |
Základní útok
Zvyšuje o 5 % poškození, které tvé jednotky způsobují v boji zblízka. |
 |
Taktika
Zvyšuje oblast, ve které může hrdina před bojem své jednotky rozmístit. |
|
Specializace |

|
Větrný jezdec
Účinek zrychlení je zvýšen o 1% za každou hrdinovu úroveň. |
Kouzla |
|
|

Zrychlení |
|
|
» Toto je Freyda z H5.
Godrik (Hrdina z kampaní)
 |
Životopis |
Vlastnosti |
Godrik je právem považován za vzorného rytíře a propagátora ryzích rytířských ideálů. Godrik si získává respekt všude, kde se objeví, neboť vyžaduje nejvyšší odvahu a oddanost jak od sebe, tak od svých podřízených. Vojáci pod jeho praporem mu bezmezně důvěřují, jelikož ví o jeho hrdinských činech a o tom, že je s Elrathem zadobře. Proto je jeho samotná přítomnost na bojišti pro některé zárukou vítězství. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Základní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 5 % účinnější. |
 |
Základní vedení
Zvyšuje morálku všech jednotek v armádě hrdiny o +1. |
 |
Základní magie světla
Umožňuje hrdinovi učit se kouzlům ze třetího kruhu magie světla a celkově zvyšuje účinnost magie světla. |
 |
Požehnání
Rytíř získává speciální bojovou schopnost dočasně zvýšit morálku, iniciativu, útok a obranu svých jednotek. |
|
Specializace |

|
Vzorný rytíř
Účinek kouzla požehnání se s novými úrovněmi hrdiny zvyšuje. Nároky na manu jsou u kouzel magie světla sníženy o 1. |
Kouzla |
|

Stan první pomoci |

Božská síla |
|
|
» Godric se objevuje v kampaních H5 (C1M5, C3M2 a v posledních 3 misích 6. kampaně). Je také nepřátelský hrdina v C2M1 a C3M5. A k tomu lze ještě za něj hrát ve scénáři pro jednoho hráče v H5 (Diplomat).
Isabela (Hrdina z kampaní)
 |
Životopis |
Vlastnosti |
Isabela strávila své dětství v odloučení, obklopena chůvami a sluhy, neboť byla ve vládnoucí rodině Greyhoundského vévodství jedináčkem. S vypuknutím války cítí mladá královna potřebu přijít Říši na pomoc. Isabela při cestě za splněním svých cílů bez váhání využívá toho, co je jí vlastní - bohatství a vznešenost. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Základní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 5 % účinnější. |
 |
Lepší vedení
Zvyšuje morálku všech jednotek v armádě hrdiny o +2. |
|
Specializace |

|
Lenní pán
Hrdina se podílí na denním příjmu království 250 zlatými denně. Při nákupu vojáků ve městech azylu pak dostává slevu ve výši 2%. |
|
|
» Toto je Isabela z H5. Je hlavní hrdinkou 1. kampaně H5 (Královna) a objevuje se v posledních 3 misích 3. kampaně H5 (Nekromant).
Nikolaj (Hrdina z kampaní)
 |
Životopis |
Vlastnosti |
Nikolaj je králem svaté Gryfí říše. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Expertní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Sníží cenu výcviku o 30 %. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 20% účinnější. |
 |
Lepší vedení
Zvyšuje morálku všech jednotek v armádě hrdiny o +2. |
|
Specializace |

|
Velitel pěšáků
Všichni panoši a pěšáci v hrdinově armádě získávají +1 k útoku a obraně za každé dvě hrdinovy úrovně, počítáno od první. |
|
|
» Nicolai se objevuje na konci 5. mise 1. kampaně H5 (Králův pád), ale nelze za něj hrát.
Hrdinové
Dougal
 |
Životopis |
Vlastnosti |
Dougal o síle Gryfí říše, stejně jako jeho spolubojovníci, ani v nejmenším nepochybuje. Jeho věrnost je ale ještě posílena koňskou dávkou pragmatismu. Věří totiž, že nejlepší nepřítel je ten, který padne ještě dříve, než stihne ublížit vojákům Gryfí říše. Dougal se proto mnoho let věnoval výcviku a výbavě svých lučištníků. Ti se mu za to odměňují vírou, že dokud má Dougal velení, nemůže se jim nic stát. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Základní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 5 % účinnější. |
 |
Základní útok
Zvyšuje o 5 % poškození, které tvé jednotky způsobují v boji zblízka. |
 |
Lukostřelba
Zvyšuje o 20 % poškození, které tvé jednotky způsobují v boji na dálku. |
|
Specializace |

|
Velitel lučištníků
Všichni lukostřelci a kušníci v hrdinově armádě získávají +1 k útoku a obraně za každé dvě hrdinovy úrovně, počítáno od první. |
Kouzla |
|
|

Vozík se střelivem |
|
|
» Dougal je hlavní hrdina ve scénáři pro jednoho hráče v H5 (Stíhací jízda).
Ellaine
 |
Životopis |
Vlastnosti |
Ellaine hrdě sloužila v královské armádě za války zapomnění. Po jejím skončení se vrátila ke správě statků svého rodu jako moudrá, soucitná a spravedlivá šlechtična. Přestože její majetek byl zprvu v ubohém stavu, její píle přinesla ovoce: panství se rozrůstalo a prosperovalo. Když se teď Ellaine vrátila zpátky na bojiště, vykonávají její rolníci na bojišti neobyčejně odvážné skutky, neboť nezapomněli na to, jak dobře se měli v časech míru pod její vládou. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Základní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 5 % účinnější. |
 |
Základní vedení
Zvyšuje morálku všech jednotek v armádě hrdiny o +1. |
 |
Verbování
Zvyšuje týdenní přírůstek jednotek první úrovně o +3, druhé úrovně o +2 a třetí úrovně o +1. Aby se efekt uplatnil, musí se hrdina poslední den v týdnu nacházet v přátelském městě. |
|
Specializace |

|
Lidem milovaný
Všichni rolníci a branci v hrdinově armádě získávají +1 k útoku a obraně za každé dvě hrdinovy úrovně, počítáno od první. Každý rolník či branec v armádě také přinese do královské kasy 1 zlatý denně. |
|
|
Irina
 |
Životopis |
Vlastnosti |
První, co ve svém životě Irina spatřila, byli gryfové; narodila se totiž do rodiny respektovaných gryfích chovatelů. Jak vyrůstala, poznala tyto nebezpečné a hrdé ptáky skrz naskrz. Když ji pak Říše povolala do války, zužitkovala v maximální míře své znalosti gryfů. Irina se tak vždy ujistí, že gryfové, se kterými vyráží do boje, jsou v tom nejlepším stavu a dokáží rychle vykonat veškeré příkazy. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Základní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 5 % účinnější. |
 |
Základní štěstí
Zvyšuje štěstí všech tvorů v armádě hrdiny o 1. |
 |
Odolnost vůči magii
U všech jednotek v hrdinově armádě o 15 % zvyšuje odolnost vůči magii. S mnohem větší pravděpodobností se tak vyhnou účinkům nepřátelských kouzel. |
|
Specializace |

|
Cvičitel gryfů
Všichni gryfové a královští gryfové v hrdinově armádě získávají +1 k útoku a obraně za každé dvě hrdinovy úrovně, počítáno od první. Gryfové získávají schopnost střemhlavého útoku. |
|
|
Klaus
 |
Životopis |
Vlastnosti |
Klaus, jenž si prošel důkladným výcvikem, pochází z chudé šlechtické rodiny z jednoho zapadákova v Gryfí říši. Kdyby se na něj neusmálo štěstí, zůstal by prakticky neznámým. Do rukou se mu však náhodou dostal ztracený pergamen, který mu dovolil zúčastnit se nejtěžšího rytířského turnaje v Říši. Podařilo se mu pak ohromit davy tím, že shodil ze sedla jedny z nejslavnějších rytířů země. Od toho dne jej veškeří jezdci za jeho činy hluboce uznávají. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Základní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 5 % účinnější. |
 |
Základní útok
Zvyšuje o 5 % poškození, které tvé jednotky způsobují v boji zblízka. |
 |
Odvetný úder
Rytíř získává speciální bojovou schopnost chránit až do konce boje jakéhokoli vybraného tvora ve své armádě působením přímého poškození každému nepříteli, který na vybranou chráněnou jednotku zblízka zaútočí. |
|
Specializace |

|
Velitel jízdy
Jezdci a paladinové v hrdinově armádě získávají s jeho novými úrovněmi další bonusy za útok z trysku. Hrdinova schopnost (odvetný útok) je silnější. |
|
|
Laszlo
 |
Životopis |
Vlastnosti |
Laszlo je neurozeného původu, a když si klestil cestu vzhůru, byl nucen prožít mnohá utrpení, což jej v jeho pevném a takřka zoufalém odhodlání dále posílilo. Jeho srdce ale zahořklo. Do nepřátelských řad seká zuřivě jako přírodní živel, je proto pokryt jizvami a platí za tvrdého a nelítostného. Své pěšáky hrdě nazývá (králové bojiště). Těm nezbývá, než svého velitele poslechnout na slovo. V boji pak - často nedobrovolně - prokazují neuvěřitelnou odvahu. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Základní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 5 % účinnější. |
 |
Základní obrana
Snižuje o 10 % poškození, které tvé jednotky utrpí
v boji zblízka. |
 |
Vitalita
Zvyšuje počet bodů zdraví všech tvých vojáků o 2. (Zvláště účinné u velkých armád.) |
|
Specializace |

|
Velitel pěšáků
Všichni panoši a pěšáci v hrdinově armádě získávají +1 k útoku a obraně za každé dvě hrdinovy úrovně, počítáno od první. |
|
|
Maeva
 |
Životopis |
Vlastnosti |
Maeve je vynikající a tvrdou panovnicí, která se zoufale snaží dostat svou říši řítící se do záhuby ven ze sestupné spirály. Maeve se při snaze o záchranu tříštící se Sokolí říše a současných bojích s armádou démonů může spolehnout pouze na svou oddanost ideálům rytířství a na neochvějnou víru v Draka světla. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Základní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 5 % účinnější. |
 |
Základní vedení
Zvyšuje morálku všech jednotek v armádě hrdiny o +1. |
 |
Základní útok
Zvyšuje o 5 % poškození, které tvé jednotky způsobují v boji zblízka. |
|
Specializace |

|
Větrný jezdec
Účinek zrychlení je zvýšen o 1% za každou hrdinovu úroveň. |
Kouzla |
|
|

Zrychlení |
|
|
Rutger
 |
Životopis |
Vlastnosti |
Předtím, než byl Rutger povolán do služby Gryfí říše ve Vlčím vévodství, znali ho lidé spíše jako povaleče, tuláka a cestovatele. Rutger dokáže urychlit přesuny svých vojáků tím, že odhalí každou skrytou stezku či zkratku, což se naučil za svých bezstarostných let. Čím dříve válka skončí, tím spíše se může zase vrátit na cesty, které jej očividně pořád lákají ze všeho nejvíc. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Základní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 5% účinnější. |
 |
Základní logistika
Zvyšuje rychlost pohybu hrdiny po zemi o 10%. |
 |
Hledání cest
Snižuje postih za přesun v nerovném terénu o 50%. |
|
Specializace |

|
Hledač cest
Pohybové body hrdiny jsou zvýšeny o 1% za každou jeho úroveň. |
Kouzla |
|
|

Shalassina loď |
|
|
Vittorio
 |
Životopis |
Vlastnosti |
Vittorio pamatuje mnoho bojů s bouřlivými Svobodnými městy na jihovýchodní hranici Gryfí říše a jako takový je expertem v umění obléhání. Celá léta strávil zdokonalováním stavby a použití obléhacích strojů, neboť pevně věřil, že vylepšení bitevních technologií zachrání bezpočet gryfích životů. Posádky, které poprvé jeho výtvory testují, mohou zažít nejednu horkou chvilku, přesto se má však všeobecně za to, že se jeho strojům nic nevyrovná. |
|
Dovednosti a schopnosti |
 |
Základní protiúder
Jedinečná schopnost rytíře, která každý týden umožňuje o stupeň vylepšovat určitý počet lidských jednotek. Funguje pouze ve městech typu azyl, kde je postaveno cvičiště. Navíc rány, kterými budou rytířovy jednotky opětovat nepřátelský útok, budou o 5 % účinnější. |
 |
Základní válečné stroje
Zvyšuje celkovou účinnost válečných strojů. Zvyšuje útok a obranu balist, a také jimi způsobené poškození. Zvyšuje poškození způsobené katapultem a zajišťuje mu pravděpodobnost zásahu 30 %. Stan první pomoci získává zvýšenou schopnost léčit. Vozík se střelivem získává schopnost zvyšovat o 1 útok na dálku bojujících jednotek v armádě hrdiny. |
 |
Balista
Umožňuje manuální kontrolu balist. Balista získává jeden výstřel navíc. Obnovuje balistu po bitvě, pokud byla zničena. |
|
Specializace |

|
Konstruktér obléhacích strojů
Za každou úroveň hrdiny získají balisty +1 k útoku. Šance na zásah se u katapultů zvyšuje o 2% s každou úrovní hrdiny. |
Kouzla |
|
|

Balista |
|
|
» Vittorio je hlavní hrdina scénáře pro jednoho hráče v H5 (Dračí rytíř).
|