 |
Aura čistoty |
Světlo |
Jednotka a sousedícií přátelské jednotky jsou imunní vůči negativním efektům magie.
Jednotky: Serafin, Nebesan, Zlatý drak. |
|
 |
Aura moru |
Země | Aktivní |
Sousedící jednotky utrpí 10 poškození zemí na začátku svého kola a -5 k útoku a -1 pohyblivosti po dobu 2 kol. (Bez vlivu na: nemrtvé a konstrukty).
Jednotky: Morová lamasu. |
|
 |
Aura očisty |
Světlo |
Jednotka a sousedící přátelské jednotky mají +4 k obraně a ztratí na začátku svého kola náhodný negativní efekt.
Jednotky: Kaplan, Opat. |
|
 |
Bezmezná nenávist |
Síla | Pasivní |
Způsobuje 15 poškození (Ohněm) všem nepřátelským jednotkám.
Jednotky: Harpyje, Fúrie, Vzdušný elementál. |
|
 |
Dalekonosný úder |
Síla | Pasivní |
Malé jednotky nemohou oplácet útok této jednotky.
Jednotky: Baziliščí kopiník. |
|
 |
Dar života |
Země |
Obnovení Matky entů také kromě regenerace oživí dryády.
Jednotky: Dubová dryáda. |
|
 |
Dech světla |
Světlo | Aktivní |
Jednotka sešle paprsek světla na nepřátelské jednotky. Kriticky zasažené jednotky jsou znehybněny až do konce svého příštího kola.
Jednotky: Zlatý drak. |
|
 |
Démonské pokolení |
Síla | Pasivní |
Odolnost vůči ohni: Poškození utrpěné kouzly a efekty ohně je poloviční a účinnost nepřátelských ohnivých útoků je snížena o 25%.
Zranitelnost světlem: Jednotka utrpí o 25% větší poškození útoky světlem.
Jednotky: Tyran, Drtič, Kyklop, Rozzuřený kyklop, Ničitel, Lilim. |
|
 |
Děsivá přítomnost |
Temnota | Pasivní |
Sousedící nepřátelské jednotky mají -30 k morálce.
Jednotky: Jezdec smrti, Žnec smrti. |
|
 |
Divoká zteč |
Sílaí |
Jednotka útočí na cílovou jednotku bez omezení svého dosahu pohyblivosti a bez možnosti oplácet. Udeří s +5 k útoku, ale její obrana je snížena o 0 až do dalšího kola. Jednou za bitvu.
Jednotky: Alfa vlk. |
|
 |
Dvojitý výstřel |
Síla | Pasivní |
Jednotka udeří podruhé, pokud svým prvním útokem z dálky zabije alespoň jednoho nepřítele. Napadené jednotky mají příležitost po prvním útoku oplácet.
Jednotky: Mistrovský lovec. |
|
 |
Duchomorský dech |
Temnota |
Jednotka vychrlí na nepřátelské jednotky paprsek magie temnoty. Způsobené poškození se snižuje se vzdáleností.
Jednotky: Spektrální drak. |
|
 |
Fatální úder |
Síla | Pasivní |
Jednotka vždy zabije alespoň jednoho nepřítele, pokud se jí podaří způsobit alespoň jeden bod poškození.
Jednotky: Žnec smrti. |
|
 |
Imunita vůči ohni |
Oheň | Pasivní |
Jednotka se nemůže stát terčem negativních kouzel nebo efektů ohně. Poškození nepřátelskými útoky ohněm je poloviční.
Jednotky: Kabir, Mistr kabirů, Ohnivý elementál. |
|
 |
Imunita vůči světlu |
Světlo | Pasivní |
Jednotka se nemůže stát terčem negativních kouzel a efektů světla. Poškození nepřátelskými útoky světlem je poloviční.
Jednotky: Zlatý drak. |
|
 |
Imunita vůči temnotě |
Temnota | Pasivní |
Jednotka se nemůže stát terčem negativních kouzel nebo efektů temnoty. Poškození nepřátelskými útoky temnotou je poloviční.
Jednotky: Chodec, Bezduchý, Stínový drak,. |
|
 |
Imunita vůči vodě |
Voda | Pasivní |
Jednotka se nemůže stát terčem negativních kouzel nebo efektů vody. Poškození nepřátelskými útoky vodou je poloviční.
Jednotky: Vodní elementál. |
|
 |
Imunita vůči vzduchu |
Vzduch | Pasivní |
Jednotka se nemůže stát terčem negativních kouzel nebo efektů vzduchu. Poškození nepřátelskými útoky vzduchem je poloviční.
Jednotky: Vzdušný elementál. |
|
 |
Imunita vůči základní magii |
Základní | Pasivní |
Jednotka se nemůže stát terčem negativních kouzel nebo efektů základní magie. Poškození nepřátelskými útoky základní magií je poloviční.
Jednotky: Džin, Mistrovský džin. |
|
 |
Imunita vůči zemi |
Země | Pasivní |
Jednotka se nemůže stát terčem negativních kouzel nebo efektů magie země. Poškození nepřátelskými útoky zemí je poloviční.
Jednotky: Zelený drak, Smaragdový drak, Troglodyt, Podsvětec, Zemský elementál. |
|
 |
Inspirující přítomnost |
Světlo | Pasivní |
Jednotka a sousedí přátelské jednotky mají +20 k morálce a ke štěstí.
Jednotky: Sluneční jelen. |
|
 |
Kletba narušení |
Temnota |
Dálkový útok jednotky sníží obranu cílové jednotky a všech jednotek v jejím okolí o 10 na dobu 2 kol.
Jednotky: Arcilich. |
|
 |
Konstrukt |
Síla | Pasivní |
Tato jednotka je imunní vůči otravě, slepotě, ovlivnění mysli a efektům morálky. Nelze ji vyléčit ani oživit.
Jednotky: Chrilič, Obsidiánový chrlič, Golem, Pískovcový golem, Kolos, Titán, Chodec, Bezduchý, Shantirský golem, Shantirský titán. |
|
 |
Kyselinový dech |
Země | Aktivní |
Jednotka dýchá na nepřátelské jednotky kužel kyseliny. Zasažené jednotky utrpí polovinu poškození útokem na začátku svého příštího kola a 25% v kole dalším.
Jednotky: Smaragdový drak. |
|
 |
Kyselinový plivanec |
Země | Aktivní |
Zasažené jednotky utrpí polovinu poškození prvním útokem na začátku svého příštího kola o 25% v kole dalším.
Jednotky: Jedovatý wyvern. |
|
 |
Listové dýky |
Země | Pasivní |
Jednou za bitvu může jednotka vystřelit s plným dostřelem na všechny nepřátelské jednotky v řadě. Tato střela ignoruje obranu a krytí.
Jednotky: Druid, Druidský stařešina. |
|
 |
Magická absorpce |
Základní | Pasivní |
Veškeré magické poškození obdržené z kouzel přidá poškození základní magií k příštímu zásahu jednotky. Další poškození je limitováno počtem jednotek ve skupině vynásobeným jejich maximálním základním poškozením.
Jednotky: Kolos, Titán, Shantirský titán. |
|
 |
Magický dotek |
Základní | Pasivní |
Zasažená jednotka utrpí náhodným negativním magickým efektem.
Jednotky: Mistrovský džin. |
|
 |
Magický katalyzátor |
Pasivní |
Všechny sousedící nepřátelské jednotky obdrží o 50% více přímého poškození z kouzel.
Jednotky: Simurgh. |
|
 |
Magická imunita |
Pasivní |
Jednotka se nemůže stát cílem negativních kouzel nebo efektů jakékoli magické školy. Veškeré magické poškození nepřátelskými útoky je poloviční.
Jednotky: Chrilič, Obsidiánový chrlič, Černý drak. |
|
 |
Manévrování |
Síla | Pasivní |
Když se jednotka chystá oplácet útok zblízka, nejprve udělá krok od útočníka a oplácí útokem z dálky.
Jednotky: Kentaur, Kentauří nájezdník. |
|
 |
Mobilní střelec |
Síla |
Jednotka se může buď pohnout a pak střílet nebo nejdříve střílet a pak se pohybovat.
Jednotky: Kentauří nájezdník, Medúzí kouzelnice. |
|
 |
Mocný skok |
Síla |
Jednou za bitvu může jednotka skočit na dvojnásobnou vzdálenost svého normálního dosahu pohyblivosti a napadnout všechny sousedící nepřátelské jednotky, které nemohou útok oplatit.
Jednotky: Starobylý behemot. |
|
 |
Námořní boj |
Síla | Pasivní |
Při boji na lodi jednotka získá +3 k základnímu poškození, +3 ke zdraví. +3 k útoku, +3 k obraně. +3 k morálce, +3 ke štěstí. +3 k iniciativě, +3 k pohyblivosti.
Jednotky: Pirát mořských elfů. |
|
 |
Nemrtvý |
- | Pasivní |
Jednotka není živá a nemá žádnou morálku. Nelze ji vyléčit ani oživit. Je imunní vůči jedu, efektům ovlivnění mysli a strachu. Utrpí o 25% bodů poškození světlem více a je imunní vůči pozitivním kouzlům a efektům světla.
Jednotky: Kostlivec, Kostlivý hoplita, Duch, Bánší, Ebenový pavouk, Smrtící pavouk, Lich, Arcilich, Lamasu, Morová lamasu, Upír, Upíří lord, Kostlivý drak, Spektrální drak, Jezdec smrti, Žnec smrti. |
|
 |
Neomezené oplácení |
Síla | Pasivní |
Jednotka oplácí vždy, když k tomu má příležitost.
Jednotky: Pravlk, Alfa vlk, Gryf, Císařský gryf, Vodní elementál. |
|
 |
Nespoutaný |
Síla | Pasivní |
Jednotka je imunní vůči všem druhům omezení pohybu.
Jednotky: Drtič, Golem, Pískovcový golem, Měsíční laň, Sluneční jelen, Shantirský golem, Ničitel. |
|
 |
Nezdolnost |
Síla | Pasivní |
Jednotka je imunní vůči negativním efektům ovlivnění mysli. Je imunní vůči snížení morálky a okouzlení a ignoruje při napadení obličej strachu.
Jednotky: Landsknecht, Mistr meče. |
|
 |
Obrana štítem |
Síla |
Sousedící přátelské jednotky utrpí pouze 25% poškození zásahy zblízka a z dálky, přičemž legionář také obdrží 25% tohoto poškození.
Jednotky: Legionář. |
|
 |
Odolnost vůči zemi |
Země | Pasivní |
Poškození utrpěné kouzly a efekty země je poloviční a účinnost nepřátelských útoků zemí je snížena o 25%.
Jednotky: Písečný wyvern, Jedovatý wyvern. |
|
 |
Ohnivé oko |
Oheň |
Jednotka vystřelí s normálním dostřelem a způsobí 40 až 47 bodů poškození ohněm.
Jednotky: Rozzuřený kyklop. |
|
 |
Okouzlení |
Temnota | Pasivní |
Kriticky zasažené jednotky jsou znehybněny až do konce svého příštího kola nebo do chvíle kdy jsou napadeny.
Jednotky: Medúza, Medúzí kouzelnice. |
|
 |
Oplácení na dálku |
Síla | Pasivní |
Jednotka může oplácet útoky z dálky svými vlastními útoky z dálky, pokud není v dosahu útoku zblízka.
Jednotky: Opat. |
|
 |
Oslabující jed |
Temnota | Aktivní |
Zasažené jednotky utrpí na začátku svého kola další poškození. Účinnost začíná na 4 poškození temnotou za každého smrtícího pavouka a zvyšuje se v každém kole o 4 za každého smrtícího pavouka. Trvá po dobu 3 kol.
Jednotky: Smrtící pavouk. |
|
 |
Ostražitost |
Síla | Pasivní |
Jednotku nelze napadnout ze zálohy.
Jednotky: Bánší, Upíří lord, Tanečník čepele, Mistr čepele. |
|
 |
Ostré pařáty |
Síla | Pasivní |
Zásahy jednotky ignorují polovinu obrany cílové jednotky.
Jednotky: Behemot, Starobylý behemot. |
|
 |
Otrávené čepele |
Temnota | Aktivní |
Zasažené jednotky utrpí na začátku svého kola další poškození. Účinnost začíná na 2 poškození temnotou za každý stín a zvyšuje se v každém kole o 2 za každý stín. Trvá po dobu 3 kol.
Jednotky: Stín. |
|
 |
Oživení |
Světlo | Aktivní |
Okamžitě vyléčí a oživí cílové přátelské jednotky o 50 bodů zdraví. (Bez vlivu na: nemrtvé a konstrukty).
Jednotky: Nebesan. |
|
 |
Plenitel duší |
Pasivní |
Jednotka zaútočí na cílovou nepřátelskou jednotku a přenese 1 many od nepřátelského hrdiny k přátelskému hrdinovi za každou zabitou jednotku. Mana obnovená jednou ranou je limitovaná hodnotou magie hrdiny.
Jednotky: Kostlivý drak, Spektrální drak. |
|
 |
Poutající kořeny |
Země |
Zasažené jednotky se nemohou pohybovat a používat schopnosti založené na pohybu. Trvá do chvíle, než se ent pohne.
Jednotky: Starobylý ent. |
|
 |
Preventivní úder |
Síla | Pasivní |
Jednotka oplácí dříve, než je zasažena.
Jednotky: Minotaur, Minotauří garda. |
|
 |
Prstenec |
Základní | Aktivní |
Jednotka uštědří 9 až 13 poškození základní magií všem jednotkám v cílové oblasti 3x3. Nelze použít, když jednotka bojuje zblízka.
Jednotky: Následovník. |
|
 |
Prstenec |
Oheň | Aktivní |
Jednotka uštědří 25 až 35 ohnivého poškození všem jednotkám v cílové oblasti 3x3. Nelze použít, když jednotka bojuje zblízka.
Jednotky: Ohnivý elementál. |
|
 |
Prstenec |
Oheň | Aktivní |
Jednotka uštědří 15 až 18 ohnivého poškození všem jednotkám v cílové oblasti 3x3. Nelze použít, když jednotka bojuje zblízka.
Jednotky: Lilim. |
|
 |
Průrazná střela |
Síla |
Průrazná střela - Jednotka zasáhne VŠECHNY jednotky v řadě.
Jednotky: Elitní střelec, Učedník, Následovník. |
|
 |
Průraznost zbroje |
Síla | Pasivní |
Dálkový útok jednotky ignoruje obranu cílové jednotky.
Jednotky: Traper. |
|
 |
Příležitostné oplácení |
Síla | Pasivní |
Jednotka získá možnost volného oplácení na sousedící nepřátelskou jednotku, která útočí na jinou přátelskou jednotku.
Jednotky: Strážce, Soudce. |
|
 |
Příležitostný útok |
Síla |
Pokud jednotka nebojuje zblízka, získá okamžitou možnost střely s polovičním poškozením na nepřátelské jednotky, které jsou napadeny v boji zblízka.
Jednotky: Gnollí lovec. |
|
 |
Rána |
Síla |
Kritické zásahy jednotky nelze oplácet a navíc způsobí, že napadená jednotka bude až do konce svého dalšího kola neschopna jednat.
Jednotky: Kyrysník, Shantirský golem, Zemský elementál. |
|
 |
Rána do zad |
Síla | Pasivní |
Účinnost útoku zclela ze zálohy je zvýšena o 50 procent.
Jednotky: Asasín, Stín. |
|
 |
Regenerace |
Země | Pasivní |
Jednotka zregeneruje 20 bodů zdraví na konci svého kola.
Jednotky: Písečný wyvern, Jedovatý wyvern. |
|
 |
Regenerace |
Země | Pasivní |
Jednotka zregeneruje 300 bodů zdraví na konci svého kola.
Jednotky: Zelený drak, Smaragdový drak, Shantirský titán. |
|
 |
Rozmach |
Síla |
Jednotka zasáhne všechny sousedící nepřátelské jednotky v daném úhlu kolem cílové jednotky.
Jednotky: Mistr meče, Rakšasa raja. |
|
 |
Rozmáchlý úder |
Síla |
Jednotka zasáhne všechny sousedící nepřátelské jednotky v malém úhlu kolem cílové jednotky. Kriticky zasažené jednotky jsou znehybněny až do konce svého příštího kola.
Jednotky: Kyklop, Rozzuřený kyklop. |
|
 |
Rozseknutí |
Síla | Pasivní |
Jednotka vždy udeří dvakrát. Napadené jednotky mají příležitost po prvním útoku oplácet.
Jednotky: Soudce, Pirát mořských elfů. |
|
 |
Slepota |
Síla | Pasivní |
Jednotka je přirozeně slepá, a proto je imunní vůči efektům oslepení.
Jednotky: Troglodyt, Podsvětec. |
|
 |
Spojující ruce |
Aktivní |
Okamžitě opraví cílového přátelského konstrukta za 5 bodů zdraví. Také opraví již zničené konstrukty.
Jednotky: Mistr kabirů. |
|
 |
Smrtící plášť |
Temnota | Aktivní |
Zahalí cílovou přátelskou jednotku do smrtícího pláště. Až bude tato jednotka příště napadena zblízka, smrtící plášť způsobí 30 poškození temnotou útočníkovi. Dokonalé válečnictví odemyká: Smrtící pláš't na konci bojového kola exploduje.
Jednotky: Zrůda bez tváře (Podůrná jednotka). |
|
 |
Srdce temnoty |
Temnota | Pasivní |
Jednotka a sousedící přátelské jednotky jsou odolné vůči světlu a sousedící nepřátelské jednotky jsou zranitelné temnotou.
Jednotky: Bezduchý. |
|
 |
Střemhlavý útok |
Síla | Pasivní |
Jednotka vzlétne a napadne VŠECHNY jednotky v cílové oblasti o velikosti 2x2 na začátku svého příštího kola, a to s +10 k útoku. Tento útok nelze oplácet. Poté jednotka přistane v blízkosti cílové oblasti.
Jednotky: Císařský gryf. |
|
 |
Synergie entů |
Země |
Tato jednotka a sousedící přátelské jednotky mají +5 k obraně. Jednotka vyléčí sousedící přátelské enty na konci svého kola o 1 bod zdraví.
Jednotky: Dryáda, Dubová dryáda. |
|
 |
Sžírající dech |
Temnota |
Jednotka dýchá na nepřátelské jednotky kužel temné magie. Zasažené jednotky utrpí polovinu poškození útokem na začátku svého příštího kola a 25% v kole dalším.
Jednotky: Stínový drak, Černý drak. |
|
 |
Šamanské léčení |
Země | Aktivní |
Vyléčí cílovou přátelskou jednotku za 20 bodů zdraví. (Bez vlivu na: nemrtvé a konstrukty).
Jednotky: Chodec snů (Podpůrná jednotka). |
|
 |
Šest hlav |
Síla | Pasivní |
Jednotka zasáhne všechny sousedící nepřátelské jednotky v širokém úhlu kolem cílové jednotky.
Jednotky: Jeskynní hydra, Temná hydra. |
|
 |
Tajemná křídla |
Základní | Pasivní |
Na konci kola této jednotky všechny nepřátelské jednotky utrpí náhodně vybraným magickým efektem.
Jednotky: Magický orel, Simurgh. |
|
 |
Temný dotek |
Temnota | Aktivní |
Zruší všechny negativní efekty světla z cílové přátelské jednotky. Každá jednotka ve skupině způsobí každým útokem o 1 poškození temnotou navíc. Trvá po dobu 3 kol.
Jednotky: Namtaru (Útočná a podpůrná jednotka). |
|
 |
Trny |
Země | Aktivní |
Pokryje oblast 2x2 dřevěnými trny na dobu 3 bojových kol. Pokud se nepřátelské jednotky začínají své kolo na trnech pohnou, obdrží -3 k pohyblivosti a 10 poškození zemí za každého staršího druida.
Jednotky: Druidský stařešina. |
|
 |
Trysk |
Síla |
Jednotka zaútočí s bonusem +2 k útoku za každé překročené hrací pole mezi jednotkou a cílem.
Jednotky: Ničitel. |
|
 |
Vířivá smrt |
Síla |
Jednotka napadá všechny sousedící nepřátelské jednotky.
Jednotky: Mistr čepele. |
|
 |
Vyléčení |
Světlo | Aktivní |
Vyléčí cílovou přátelskou jednotku za 30 bodů zdraví. (Bez vlivu na: nemrtvé a konstrukty). Dokonalé válečnictví odemyký: Léčitelská sestra také oživení padlé přátelské jednotky.
Jednotky: Léčivá sestra (Podpůrná jednotka). |
|
 |
Vyléčení |
Světlo | Aktivní |
Vyléčí cílovou přátelskou jednotku za 30 bodů zdraví. (Bez vlivu na: nemrtvé).
Jednotky: Léčivý stan (Podpůrná jednotka). |
|
 |
Vysátí many |
Pasivní |
Každá jednotlivá jednotka zabitá touto jednotkou obnoví 1 mana hrdiny. Mana obnovená jednou ranou je limitovaná hodnotou magie hrdiny.
Jednotky: Džin, Mistrovský džin. |
|
 |
Vysátí života |
Temnota | Pasivní |
Zásah jednotky obnoví zdraví v hodnotě poloviny uštědřeného poškození. Toto vyléčení také oživí padlé jednotky.
Jednotky: Upír, Upíří lord, Temná hydra. |
|
 |
Výpad |
Síla | Pasivní |
Jednotka zaútočí s +2 k útoku za každé pole překročené před útokem.
Jednotky: Kavalír, Kyrysník. |
|
 |
Zakořenění |
Země |
Zasažené jednotky obdrží -3 k pohyblivosti po dobu 2 kol. Kriticky zasažené jednotky se nemohou hýbat a používat schopnosti založené na pohyblivosti až do konce svého příštího kola.
Jednotky: Hrobový ghúl. |
|
 |
Zkamenění |
Země | Pasivní |
Kriticky zasažené jednotky jsou znehybněny až do konce svého příštího kola a nebo do chvíle kdy jsou napadeny.
Jednotky: Baziliščí jezdec, Baziliščí kopiník. |
|
 |
Zranitelnost vodou |
Voda | Pasivní |
Jednotka utrpí o +25% větší poškození vodou.
Jednotky: Kabir, Mistr kabirů, Ohnivý elementál. |
|
 |
Záchranná membrána |
Země |
Zvyšuje odolnost vůči poškození o 15%.
Jednotky: Matka entů (Podpůrná jednotka). |
|
 |
Zranitelnost zemí |
Vzduch | Pasivní |
Jednotka utrpí o 25% větší poškození zemí.
Jednotky: Vzdušný elementál. |
|
 |
Zranitelnost ohněm |
Pasivní |
Jednotka utrpí o 25% větší poškození ohněm.
Jednotky: Zemský elementál. |
|
 |
Zranitelnost vzduchem |
Pasivní |
Jednotka utrpí o +25% větší poškození vzduchem.
Jednotky: Vodní elementál. |
|
 |
Zranitelnost temnotou |
Pasivní |
Jednotka utrpí o +25% větší poškození temnotou.
Jednotky: Zlatý drak. |
|
 |
Žádné oplácení |
Síla | Pasivní |
Nepřátelské jednotky nemohou oplácet útok této jednotky.
Jednotky: Fúrie, Rakšasa, Rakšasa raja, Víla, Minotauří garda. |
|
 |
Živoucí útočiště |
Země |
Jednotka získá +10 k obraně a poskytuje krytí přátelským jednotkám. Jednotka také zastaví nepřátelské jednotky pohybující se vedle ní, pričemž přátelské jednotky jí mohou procházet. Živoucí útočiště je aktivní až do chvíle pohybu nebo útoku jednotky.
Jednotky: Ent, Starobylý ent. |
|
|